1a. Introducció: context, motivació i avaluació
1a. 01 Què és per al grup Europa? Feu una frase definitòria, de no més de 10 mots, entreu-la a l'ePortafoli i escriviu-la a TodaysMee (TM) (http://todaysmeet.com/semtac)
- debateu en grup
- podeu consultar internet
- teniu 2 minuts
1b. 01 Busqueu 3 imatges representatives del que significa per vosaltres ser europeu i entreu-les a la mateixa entrada anterior (eP)
- debateu en grup
- podeu consultar internet
- teniu 3 minuts
1b. 02 Presentació a la classe (PDI/oral)
1c. 01 Què haurem d'haver après en acabar les activitats? Entre-ho a l'eP (eP, TM)
1c.02 Presentació a la classe (PDI/oral)
FASE B
2a. Selecció d'informació consensuada
2a. 01 Quines penseu que són les dades i elements més identificatius d'un país? (màxim de 6) (eP)
2a. 01 Quines penseu que són les dades i elements més identificatius d'un país? (màxim de 6) (eP)
- debateu en grup
- podeu consultar internet
- teniu 3 minuts
- entreu la tria al vostre bloc a la mateixa entrada
2b. 01 Expliqueu la vostra tria a la resta de grups (PDI/oral)
2c. 01 Debat entre els representants dels grups per seleccionar-les i acordar-les (oral/eP)
- entreu la tria de la classe al vostre bloc a la mateixa entrada
FASE C
3a. Cerca d'informació
3a. 01 Cerqueu la informació decidida de 2 països europeus que trieu?
3a. 01 Cerqueu la informació decidida de 2 països europeus que trieu?
- debateu en grup
- podeu consultar internet
- teniu 4 minuts
3b. 01 Introduïu-la al vostre ePortafoli en forma d'entrada (eP)
3c. 01 En una entrada nova, prepareu 10 preguntes significatives sobre els vostres països que puguen conduir a la identificació del país ( (eP) (es reserven per la FASE D ) (no publiqueu l'entrada, deixeu-la com a esborrany)
FASE D
4a. Preguntes (joc)
4a. 01 Cada grup va aportant, per rondes, una dada dels seus països a la sala del TodaysMeet (TM1 http://todaysmeet.com/europa_pistes) i segueix una ronda on cada grup pot dir, si ja sap el país d'algun dels grups, al TM2 http://todaysmeet.com/europa_respostes.
La reposta la fa al TM2 dient el país i el grup que l'ha proposat.
Cas de fallar alguna resposta es perd un torn.
- debateu en grup les possibles solucions
- podeu consultar internet
- teniu 4 minuts
FASE E
5a. Retenció de la informació en grup
5a. 01 El professor (o un alumne del grup corresponent) va fent les preguntes que havien preparat prèviament els grups a cada grup (els grups van activant les preguntes que havien entrat -publicant-les- i es veuen a la PDI).
- debateu en grup les possibles solucions
- NO podeu consultar internet
- teniu 1 minut
5b. Retenció de la informació individual
5b.
01El professor (o un alumne del grup corresponent) va fent les preguntes
que havien preparat prèviament els grups a cada alumne (els grups van
activant les preguntes que havien entrat -publicant-les- i es veuen a la
PDI).
- són respostes individuals
- NO podeu consultar internet
- teniu 1 minut
FASE F
6a. Autoavaluació de l'aprenentaqge
6a.01Cada grup fa una valoració delque ha après (continguts -informació-, metodologia de recerca, treball en grup, ús de recursos digitals, expressió oral i escrita...).
S'introdueix al eP. Poden posar-se nota, però millor especificar en què han de millorar.
6b. 01 Expliqueu a la resta grups les vostres conclusions (oral/PDI)
6c. 01 Sintetitzeu les de la classe i poseu-les a l'eP.
FASE G
7a. Avaluació de l'activitat
7a. 01 Avaluació competencial de l'activitat. (eP)
7b. 02 Posada en comú i conclusions. (oral/PDI)
FASE H
8a. Reproducció de l'activitat
8a. 01 Cada grup prepara una activitat semblant adaptada a una nova àrea-matèria i nivell. (eP)
8b. 02 Posada en comú i conclusions. (oral/PDI)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada